این سیستم، انتقال نیروی محرکه از موتور گیربکس به کابین توسط کشش سیم بوکسل انجام میگیرد و جهت کاهش قدرت مورد نیاز موتور ، وزن کابین و مسافر توسط وزنه تعادل خنثی میگردد. این سیستم که بیشترین کاربرد در طراحی آسانسور در دنیا را دارد در سرعتهای مختلف از ۵/۰ متر بر ثانیه تا سرعتهای بالا تر (عمدتا یک متر بر ثانیه) ساخته میشود.
از نظر کنترل سرعت میتوان این سیستم را به انواع تک سرعته (AC1) – دو سرعته (AC2) و کنترل سرعت هوشمند (VVVF) تقسیم نمود.
این نوع آسانسور ها معمولا” برای ساختمان های بیشتر از ۲ طبقه با کاربرد جابجایی بین طبقات ساختمان می باشد ، که دارای کابینی با ابعاد و تزئینات مناسب و نیز تجهیزات ایمنی جهت سهولت استفاده افراد است . این نوع از آسانسورها بر حسب شرایط ساختمان و امکانات بالقوه در داخل و یا خارج ساختمان نصب می شود .
از مهمترین ویژگی های این نوع آسانسور ها : آسانسور
حرکت نرم و بی صدا
قابلیت صرفه جویی در مصرف برق تا ۷۰ %
قابلیت اجرا با برق تک فاز ( ۲۲۰ ولت )
قابلیت اجرا تا سرعت ۵ متر بر ثانیه
قابلیت اجرا تا هشت آسانسور به صورت گروهی
قابلیت اتصال به شبکه اینترنت جهت مدیریت آسانسورها ( EMS )
قابلیت اتصال به سیستم مدیریت ساختمان ( BMS )
قابلیت استفاده در محیطهایی با ترافیک سنگین (ادارات دولتی ، هتلها و … )
دارای سیستم اضطراری در هنگام قطع برق
قابلیت اجرا تا سه درب کابین
قابلیت اجرا به دو روش کششی و هیدرولیک
قابلیت اجرا بدون موتورخانه ( MRL )
طول عمر بالا و کیفیت بسیار خوب قطعات
به کار گیری استانداردهای روز اروپا ( EN-81)
و بسیار مزایای دیگر …